tervehdys jalleen..

on taas aikaa vierahtanyt. Kiitos viesteista, kun koti-ikava valtaa on ihana kuulla suomesta ja ystavista. Edelleen pysahdyn tuon tuostakin miettimaan miten ihmeessa tanne oikein paadyin, mika on minun tehtavani taalla ja mita siella suomessa milloinkin tapahtuu...Viime yona nain kamalaa unta etta olin suomessa ja siella piti pitaa niita maskeja lintuinfluenssan takia ja kaikki oli ihan sekaisin..toivottavasti ei nyt sentaan..

taalla elama jatkuu paiva kerrallaan -meiningilla. Tyoharjoittelu on pitanyt aika kiireisena minua ja kaikki opiskeluihin liittyva suunnittelu ja stressi. Tyoharjoittelupaikka on siis tuolla bairrossa keskella paikallista kylaelamaa. Olen ollut lahinna esikoululaisten kanssa ja yrittanyt pysya kielitaidoillani karryilla opetuksesta. tarkoituksenani olisi tehda tyota enemman perheiden kanssa, aitien ja nuorten kanssa, aloittaa projektia, tutkia perhekasitysta taalla ja verrata sita sitten suomen vastaavaan. koulukirjoja tosin kaipaisin tueksi. Tyomatkat huristan chapoilla, jotka ovat tupaten taynna ihmisia ja joissa musiikki koettelee tarykalvoja :)

Olen onnekkaiden sattumien kautta tutustunut batiikkivarjayksen opettajaan ja aloitan tassa lahiaikoina batiikkikurssin. olen kaivannut kasitoita ja odotan innolla kurssin alkamista. kavin myos eilen tutustumassa paikalliseen taidepajaan, jossa syntyy keramiikkaa, patsaita, maalauksia ym. Olen myos vieraillut paikallisissa banditreeneissa :) Niista ei paase mihinkaan edes toisella puolella maapalloa....(vinkkina yhdelle J:lle...). Taalla on hassuja soittimia, kaikenlaisia kilistimia ja  helistimia ja vinguttimia, mutta hyvalta ne kuulostaa...

Viikonloppuna on tiedossa syntymapaivajuhlat ja laksiaiset. Mukavaa!
Ihanaa kun aiti ja tuula tulevat jo ihan kohta!!

Mutustelen taalla tyytyvaisena  isan lahettamia salmiakkeja:). Kiitos! Odottelinkin niita jo melkein kuukauden verran...hain asken paketin tuolta alempaa kaupungista ja oli aika saatamista.. ensin menin vaaraan postiin, josta ystavallinen herra saattoi minut toiseen postiin, josta minut ohjattiin seuraavaan paikkaan, josta minut taas ohjattiin edelleen seuraavaan paikkaan ja vihdoin neljannesta paikasta loytyi ruttuinen paketti, joka viela avattiin ja tutkittiin tarkasti. Oli siina selittamista mita nuo mustat pillerit ovat.. :) passikopio tutkittiin tarkkaan ja lopulta joku vaalea nainen auttoi minut tilanteesta. minun piti viela etsia matkatoimisto safaria varten, mutta luulen etta siihen pitaa varata ihan oma aikansa...

Halauksin Saana, jonka naama karvahti tanaan ensimmaista kertaa, kun oli unohtanut aurinkorasvauksen...